Garantieregler
Du får selvfølgelig garanti på dit køb hos Dimehouse! Selvfølgelig overholder Dimehouse den danske lovgivning og har tilpasset garantiereglerne derefter. Hvilke rettigheder og forpligtelser har du som forbruger?
Hvor længe har jeg garanti på mit produkt?
Dimehouse tilbyder en generel garanti på 2 år på alle produkter. Du har ret til at få et produkt, der er defekt ved levering, erstattet eller repareret. Reparation eller udskiftning sker altid inden for en meget kort periode (hvis varen er på lager). Skader skal du som kunde melde inden for tre dage. Vi anbefaler at kontrollere varen straks, når den er leveret, for at undgå senere diskussioner.
Vær opmærksom! Har du købt en kontorstol eller en barstol med gasfjedre? Disse kan du ikke nemt demontere efter montering. Hvis du er i tvivl om produktet? Så beder vi dig om ikke at montere gasfjedren! Hvis du bruger kontorstolen og barstolen monteret, er det ikke længere muligt at returnere dine produkter.
Hvordan behandles min klage?
Dimehouse stræber efter at behandle enhver klage, der er indsendt på hverdage, inden for 24 timer. I betragtning af kompleksiteten af nogle klager forbeholder Dimehouse sig ret til at tage op til 120 timer for at finde en løsning.
Følgende rækkefølge gælder for løsning af en klage:
- Dimehouse har ifølge loven ret til altid først at afhjælpe klagen ved reparation.
- Hvis reparation ikke er mulig, kan Dimehouse erstatte produktet ved at levere nye dele eller ved at erstatte hele produktet. Da ikke alt falder under husmærket, har Dimehouse ret til først at anmode om eventuelle erstatninger fra en ekstern leverandør. Behandling af en klage for et produkt, der ikke falder under husmærket, kan derfor tage lidt længere tid.
- Hvis reparation og udskiftning ifølge Dimehouse ikke er tilstrækkeligt, eller hvis produktet er udgået af sortimentet hos Dimehouse og / eller eventuelle leverandører, kan Dimehouse vælge at tilbyde kunden et alternativt produkt. Selvfølgelig i god dialog og med godkendelse fra begge parter.
Køb ekstra garanti på sofaen eller lænestolen
Når du køber en sofa eller lænestol, anbefaler vi 'I-Protector 3 års anti-pleje garanti tekstilpleje kit'. I-protektor giver beskyttelse mod pletter og giver også 3 års garanti. Garantien gælder kun, når plejesættet købes samtidig med bestillingen af en sofa eller lænestol. Møblet skal behandles før brug. Dette sikrer, at du nemt kan fjerne snavs og andre væsker fra møblet. Opstår der en plet, som du ikke kan få væk? Så sørger vi for, at den bliver behandlet af Oranje Furniture care.
For at være berettiget til denne garanti skal du kunne dokumentere, at i-Protector og møblet er bestilt hos www.dimehouse.nl.
Pletter, som tekstilet er beskyttet imod, og som der kan gøres krav på garanti for, omfatter: drikkevarer, fødevarer og endda afføring fra mennesker eller kæledyr. Kunden har ikke garanti for pletter, som tekstilet ikke kan beskyttes imod, såsom ætsende stoffer (tænk på blegemiddel eller neglelakfjerner) og maling- og farvestoffer (tænk også på farveafgivelse fra jeans).
Hjælp! Jeg har modtaget et produkt med skade
Ingen grund til bekymring! Vores kundeserviceteam gør alt for at hjælpe dig som kunde bedst muligt og sørger altid for en passende løsning. Når en vare ankommer med skade, anbefaler vi at sende et billede direkte til klantenservice@dimehouse.nl, så kundeserviceteamet kan gå i gang med det samme for dig.
Forventningsmønster
Det leverede produkt skal have de egenskaber, som kunden på baggrund af den viste information på vores webshop kan forvente. Dette kan have forskellige årsager. Vi vil gerne tage en snak for at se, hvad en passende løsning er. Efter fortrydelsesfristen på 30 dage kan der ikke længere gøres krav på fortrydelsesretten.
Rabatter
Ved en specifik rabat, der er tilbudt af Dimehouse for en skade eller anden kompensation, vil der ikke blive tilbudt en rabat igen. Dermed bortfalder fremtidig reparation eller udskiftning, hvis denne rabat er givet for en specifik mangel.
Hvad er ikke dækket af garantien?
De stofartikler, der findes i vores webshop, er lavet af mikrofiber, læder, PU-læder, ribstof og velour. For hvert stof har vi et specielt plejesæt, som kan bruges til at behandle artiklen mod pletter og snavs udefra. Følgende punkter giver vi ingen garanti for:
tilfældige pletter forårsaget af:
- Drikkevarer, såsom rødvin og kaffe
- Fødevarer, såsom ketchup og pizza
- Kropsvæsker, såsom blod eller opkast
- Tuscher, såsom blæk fra en kuglepen, tusch eller markeringspen
- Udefinerbare pletter
- Maling
- Kosmetik og toiletartikler
- Farvede pletter fra en afgivende jeans eller avis
- Oliebaserede pletter, såsom smørelse eller tjære
- Klebrige stoffer og lim
- Blegemiddel og andre rengøringsmidler
- Syrerede væsker, såsom eddike og citronsaft
tilfældig skade forårsaget af:
- Revner forårsaget af nøgler og spænder
- Slid og ridser på læderbetræk
- Brandmærker forårsaget af cigaretter
- Løse tråde i stoffet
- Lette ridser fra kæledyr
Normal slidtage er ikke dækket af garantibetingelserne. Normal slidtage inkluderer også brugerforårsaget skade. Dimehouse har ret til at anmode om billeder af eventuel skade efter 30 dages perioden for at kunne vurdere, om der er tale om brugerforårsaget skade.
Sædepladser, der opstår på sidemøbler, betragtes ikke som produktionsfejl og falder derfor ikke under garantien.
Misfarvning af produkter er ikke dækket af garantibetingelserne. Rust på metaldele forårsaget af udendørs brug af indendørs møbler falder ikke inden for garantibetingelserne.
For alle tilbudte produkter tilbyder vi fremragende beskyttelse gennem vedligeholdelsesprodukter og forventer, at du som kunde tager ansvar og beskytter dine møbler i henhold til anvisningerne mod pletter.
Hvis du er flyttet til udlandet, kan der kun gøres krav på garanti fra Holland.